Bucataria Alinei

…sa imbinam utilul cu placutul…

Fursecuri de casa cu untura

1 comentariu

Sper ca a-ti petrecut un Craciun minunat in familie cu cei dragi,urez si eu La Multi Ani tuturor sarbatoritilor de Sf. Stefan si Sarbatori Fericite tuturor! O sa va scriu reteta de fursecuri pe care am facut’o de Craciun,niste fursecuri care ti se topesc in gura,atat de bune sunt si cu cat le lasati mai multe zile cu atat devin mai fragede si mai bune!

Ingrediente:

  • 400 g untura
  • 100 g zahar pudra
  • 1 ou
  • aproape 1 kg faina(depinde de faina)
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu nestins
  • un vafr de cutit de sare
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 1 esenta vanilie
  • 2 linguri de portocala rasa
  • 2 linguri de lamaie rasa
  • gem la alegere(eu am folosit de caise)

In primul rand intr-un castron adaugam oul,zaharul si untura si omogenizam cu o lingura apoi continuam cu sarea,bicarbonatul de sodiu,esenta,zaharul vanilat si razatura de portocala si lamaie.Dupa ce omogenizam din nou toata compozitia adaugam faina si framantam aluatul  suficient de tare pentru a fi modelabil,lasam la frigider jumatate de ora,dupa aceea intindem aluatul pe masa de lucru si in functie de imaginatie facem diferite forme sau daca aveti forma de biscuiti ii puteti face clasici.Eu am facut mai multe forme de exemplu:modelati bilute din aluat,le dati prin albus de ou si prin nuca de cocos sau nuca macinata,le puneti in tava tapetata cu hartie de copt si faceti cu degetul o mica adancitura la fiecare biluta,iar dupa ce se coc le puneti cate un mot de gem,am mai facut si floricele cu ajutorul unei forme pe care le-am lipit tot cu gem.

Sper sa va ajute imaginile si spor la imaginatie,oricum i-ati modela sunt extrem de buni si fragezi!

P1020131 P1020132 P1020134 P1020136 P1020138 P1020142 P1020143 P1020144 P1020148 P1020149P1020141 P1020145

One thought on “Fursecuri de casa cu untura

  1. gemul de caise imi ramasese de la niste foi umplute,pe care nu le-am postat inca…iar gemul de prune a fost inventia mea amestecat cu nuca macinata si au iesit aceste fursecuri umplute….foarte bune de altfel!!🙂

Lasă un răspuns

