Bucataria Alinei

…sa imbinam utilul cu placutul…

Foi cu crema de ciocolata

4 comentarii

Minunatele foi cu crema…prajiturile copilariei…pe cat de simple pe atat de bune,aceasta este o reteta de familie,stiuta de la bunica mea,pe care mama a continuat sa o faca si acum eu la randul meu!

Ingrediente:

Pentru 3 foi:

  • 11 linguri zahar
  • 11 linguri ulei
  • 3 oua
  • 1 pliculet amoniac
  • 1 cescuta lapte batut sau iaurt
  • un varf cutit de sare,vanilie,lamaie coaja
  • faina cat cuprinde

Pentru crema:

  • 1l lapte
  • 250g zahar
  • 200g faina
  • 1 pachet margarina pentru creme
  • cacao,rom,vanilie

Se amesteca toate ingredientele pentru foi intr-un castron si se framanta pana la un aluat de consistenta mai tare,bun de intins.Se lasa sa se odihneasca jumate de ora,apoi se imparte aluatul in trei bucati si se intinde prima foaie,se aseaza pe fundul unei tavi unse cu ulei si tapetata cu faina si cu un cutit se taie marginile foi pentru a fi cat mai aspectuoasa,se introduce in cuptorul incins pentru 10 minute,in functie de cuptor,se scot si se lasa la racit,asa procedam si cu celelate foi.Intre timp cat foile se racesc,se pregateste crema,se amesteca zaharul cu faina,vanilia si cacao in cratita dupa aceea se pune laptele,se amesteca si se pune la foc.Se fierbe crema pana la o consistenta mai groasa amestecand mereu in crema pentru a nu se lipi,spre sfarsit se pune margarina si se mai lasa pe foc pana la topirea completa a margarinei.Se ia de pe foc,se lasa la racit si cand este inca calduta se pune esenta de rom si umplem foile.O lasam cateva ore bune pentru a se inmuia foile,de preferat o noapte intreaga!

4 thoughts on “Foi cu crema de ciocolata

  1. Cele mai bune prajituri pe care le-am mancat,sunt acestea cu foi si crema de cioco sau vanilie,sunt prajiturile copilariei mele.

  2. Ai mare dreptate,aceste prajituri cu foi au impact puternic asupra noastra,sunt puternic ancorate in copilaria noastra,cred ca fiecare dintre noi,(vorbesc de cei trecuti de 30 de ani)am fost treziti in preajma sarbatorilor,mai ales,de mirosul prajiturilor si cozonacilor ce venea de la cuptorul bunicii………Ce n-as da sa mai am asemenea dimineti senine,pline de bucurii,fara griji!Te felicit pentru postarea acestei retete,atat de simpla,atat de bun produsul final…..

  3. O crema excelenta! Am fost cam sceptica initial pt ca nu imi ieseau cremele cu faina, dar mi-a iesit super buna si usor de facut:)

  4. Ma bucur tare mult ca va place,sper sa incercati si alte retete si sa-mi spune-ti parerea voastra! Asa este,aceste foi sunt “prajitura” copilariei noastre! :*

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.